Sample text


Seuntai madah untuk dihayati...Setitis ilmu itu bisa mencairkan selautan kejahilan yang bersarang di pelupuk rona hati, Iman itu dinding taqwa sedangkan taqwa itu perisai hati, Yang memusnahkan pastilah nafsu, di layan jangan, di lawan pun jangan, di didik perlu, di asuh mesti, Apapun yang terjadi ikhlas menjadi ubat penawar segalanya Yakin kepada Allah,kebahagiaan pasti menanti di Taman Syurga...

Wednesday, February 1, 2012

KUPU KUPU CINTA


~ kerana kau si manis yg beragama membuat ku selesa ~

Wahai jodohku, bagaimana kau disana? apa kabar imanmu? Sihatkah kau disana? .wahai jodohku..kelak, nasihatilah aku dengan segala kebaikan yang nantinya akan membawa kepada cinta tertinggi. Saling kita ingat memperingati. Jodohku Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama. Aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas kerana Allah. Jodohku…sabar dan tenanglah, aku disini masih bersabar menanti mu. Menanti saat-saat bahagia bersamamu. Aku ingin ke syurga bersama mu. Jika benar cinta kerana Allah, akan ku bercinta dan sayang padamu sampai syurga.
Aku kagum pada kecantikan yang sukar diterjemahkan , Bukan dari paras rupa,bukan pula dari kata2 tapi pada akhlaknya…Yang bersabar pabila ditimpa musibah, Redha apabila mendapat ujian. Membuatkan imannya makin bertambah, Dia lebih tawakal juga redha setelah berusaha... Muamalatnya terjaga, Ikhtilatnya sungguh diambil kira, Kerna takut Allah akan menjadi murka. Ilmu yang ada dikongsikannya, Buat amalan manusia dan juga dirinya, Senyumannya tidak penah lekang dibibir pabila bertemu saudaranya. Orang tua dihormatinya, Tanda sayang dan juga cinta, Bukan kerana terpaksa, kerna memaksa itu bukannya sifat habibullah tetapi untuk mendapat redha Allah.
Wahai gadis solehah, dari jauh aku menantimu…aku menyenangi akan sifatmu, raut wajah yang dihiasi nur, yang selalu dibasahi air mata mengingati mati, yang mencintai Allah dan rasul,yang takutkan azab Allah..kau ibarat permata berharga..digilap, dibalut dan disimpan rapi.. wahai gadis solehah,jauh disudut hatiku,aku bangga dengan imanmu,taqwamu,akhlakmu,jua perjuanganmu menegakkan Islam. Kesucian syariat yang telah ditetapkan Allah,kau pertahankan hijabmu,walau dunia memandang hina,tetapi Allah melihat dengan penuh bangga. akhlakmu kau pelihara,maruahmu di jaga rapi...jodohku doaku akan selalu bersamamu..maaf kerna ku xpernah untuk berkata.bahwa kaulah teman paling sempurna yang ku adaaa...
Namun tidak semua insan bertuah untuk memiliki apa yang dia kehendaki. Mungkin apa yang menjadi milik kita tidak secantik atau seindah milik orang lain, andai sekiranya kita bersyukur dan tahu menghargainya, percayalah, mungkin itulah anugerah yang terindah buat kita. Aku redha menerimamu seadanya…cukuplah solehahmu menjadi syaratku…kerana isteri yang solehah selamanya istimewa buatku :)
Jodohku aku berharap kau jujur menerimaku sebagaimana aku jujur menerimamu..kerna aku ingin memiliki 3 perkara yang dijanjikan Rasulullah :
"Orang yang berkata jujur akan mendapatkan 3 hal, yaitu kepercayaan, cinta, dan kehormatan."
(HR. Muslim)
  Ingin aku semat kan kata2 imam Nawawi dalam diriku “Aku mencintaimu kerana agama yang ada pada dirimu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu”
 "....dan dua orang yang saling mencintai kerana Allah, mereka berkumpul dan berpisah kerana-Nya...." (HR. Bukhari dan Muslim)

  ~ Malu menbuat coretan hati...namun aku luahkan juga ~
 

4 comments:

  1. "Cinta" seharusnya melahirkan "kasih sayang" bukan "kasih syahwat" kerana cinta mmbuatkan si pmiliknya "bertanggungjawab" bukan lari dari tanggungjawab."

    ReplyDelete
  2. cantik bakal zaujah..semoga menyempurnakan sbhgian iman zaujnya..Allahumma Amin..

    ReplyDelete