Sample text


Seuntai madah untuk dihayati...Setitis ilmu itu bisa mencairkan selautan kejahilan yang bersarang di pelupuk rona hati, Iman itu dinding taqwa sedangkan taqwa itu perisai hati, Yang memusnahkan pastilah nafsu, di layan jangan, di lawan pun jangan, di didik perlu, di asuh mesti, Apapun yang terjadi ikhlas menjadi ubat penawar segalanya Yakin kepada Allah,kebahagiaan pasti menanti di Taman Syurga...

Saturday, November 5, 2011

♥ Gurauan Rasul صلى الله عليه وسلم

Suatu hari...

✿ ܓ Rasulullah صلى الله عليه وسلم dan Sayyiduna Abu Bakr ra menikmati buah kurma. S.Abu Bakr mengumpulkan biji kurma yang dimakannya di hadapannya. Manakala Rasul صلى الله عليه وسلم mencampakkan biji kurmanya itu di tempat biji² kurma S.Abu Bakr ketika sahabatnya itu sedang leka.

♥ Rasul صلى الله عليه وسلم berkata: "Wahai Abu Bakr, aku melihatmu sebagai orang yang tersangat kuat makan. Cuba lihat betapa banyaknya jumlah biji² kurma yang telah engkau himpunkan." Allahu Allah, ya Rasulallah ツ.

Ok, apa kata sahabatnya?....

♥ S. Abu Bakar memandang Baginda صلى الله عليه وسلم seraya berkata: "Wahai Kekasih Allah, yang kuat makannya adalah orang yang berada di hadapanku ini kerana dia telah memakan buah kurma dengan biji²nya sekali".

~ Selesai Sayyiduna Abu Bakar ra berkata, maka ketawalah Rasulullah صلى الله عليه وسلم dengan hanya menampakkan sedikit gigi hadapannya yang putih bersih.

*¨*•.¸¸ Allahu Allah, indahnya mahabbah mereka ^_^, Indahnya kisah mereka. Terasa seolah² diri menyaksikannya di hadapan mata (◕‿◕).

♥ Ayuh sahabat, shollu a'la an-Nabiyy.

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

No comments:

Post a Comment