Sample text


Seuntai madah untuk dihayati...Setitis ilmu itu bisa mencairkan selautan kejahilan yang bersarang di pelupuk rona hati, Iman itu dinding taqwa sedangkan taqwa itu perisai hati, Yang memusnahkan pastilah nafsu, di layan jangan, di lawan pun jangan, di didik perlu, di asuh mesti, Apapun yang terjadi ikhlas menjadi ubat penawar segalanya Yakin kepada Allah,kebahagiaan pasti menanti di Taman Syurga...

Thursday, April 5, 2012

SENANDUNG AIR MATA

Aku dikejutkan pada tengah malam,
oleh seekor merpati
Di dahanan itu ia melagu sayu,
sedang aku masih kelenaan.

Demi Tuhan Kaabah aku berdusta,
kalau benar aku merindu
Mana mungkin tangisan merpati,
dapat mendahuluiku.

Aku menyangka akulah pencinta,
yang paling sedih menderita
kepada Tuhan aku tidak menangis,
sedang binatang sentiasa dalam tangisan.

(Petikan kitab Ayyuhal Walad karangan Imam Ghazali Rahimahullah.)

No comments:

Post a Comment