Sample text


Seuntai madah untuk dihayati...Setitis ilmu itu bisa mencairkan selautan kejahilan yang bersarang di pelupuk rona hati, Iman itu dinding taqwa sedangkan taqwa itu perisai hati, Yang memusnahkan pastilah nafsu, di layan jangan, di lawan pun jangan, di didik perlu, di asuh mesti, Apapun yang terjadi ikhlas menjadi ubat penawar segalanya Yakin kepada Allah,kebahagiaan pasti menanti di Taman Syurga...

Saturday, March 17, 2012

Tinta buat Sang Pencipta


 Oh Tuhan….
Kapan berapa lama lagikah umurku?
Dimamah usia, bertambah dosa.
Ketawa girang,terlalu suka.
Hingga alpa, siapa aku sebenarnya.

Oh  Tuhan…
Pilunya hatiku, mengenang dosa,
Bercambahnya, tiada lagi ku rasa.
Ligatnya aku menggali dunia
Hingga terlupa akan balasannya.

Oh Tuhan…
Cintaku berputik, sekembang bunga…
Hati terdetik, menginsafi dosa…
Akulah hamba yang banyak khilafnya..
Ampunkan aku duhai Pencipta.

Oh Tuhan…
Malam sunyi, sepi menyelubungi..
Cahaya kunang-kunang, sedikit menerangi.
Diiringi alunan irama makhluk Ilahi.
Disitulah aku mencari Rahmat-Mu Ya Rabbi.

Oh Tuhan…
Perlukah lagi, aku dibumi?
Mencari sisa,saki baki diri.
Bila sampai masa, semuanya akan kembali.
Hidup janganlah tersisa, mati biarlah berjasa.

~Huzaifah Ibnu Harun~

No comments:

Post a Comment